Varaosat BMW E28

Se on toisen sukupolven 5-sarjan keskisedanit, tuotettu vuosien 1981 ja 1988 välillä. Se oli saatavana neljällä ja kuudella sylinterin bensiinimoottorilla, ja vuonna 1983 käyttöön otettu dieseli. Suurin osa niistä oli kuitenkin 63 - 70 litraa polttoainesäiliöitä. Se tarjottiin kaikissa BMW: n moottoreissa, kuten M10, 20, 21, 30, 88 ja S38. Käynnistetyt mallit olivat 518, 520i, 525i ja 528i, joissa bensiinimoottorit, 524d ja 524td ja dieselmoottorit ja 518i polttoaineen ruiskutuksella. Niitä tarjottiin automaattisella ja manuaalivaihteistolla. Käytettävissä olevat manuaaliset vaihteistot olivat Getrag 242, 262, 240, 260, 265, 245, 280 ja ZF S5-16. Automaattivaihteistot olivat ZF 3HP22 ja 4HP22. Malleissa oli etu- ja takajousitus, jossa oli Macpherson-tukijalka ja puolijalka. Ohjaus oli parantunut, ja 14 ja 16 tuuman pyörät olivat tarjolla. Edessä olevat jarrut olivat sisäisesti tuuletettuja levyjarruja, kun taas takapyörillä oli ilmanvaihtoa aiheuttavia levy- tai rumpujarruja. M5 oli ensimmäinen M88- ja S38-moottoreilla valmistettu malli.

Pohjois-Amerikassa lanseerattiin ensin 528e vuonna 1982 ja sitten 533i. Ne tarjottiin manuaalisesti ja kolmivaihteisella automaattivaihteistolla, ja vuonna 1983 tarjottiin 4-vaihteinen automaattivaihteisto. Vuonna 1985 asetettiin vakiona kaikki mallit ABS-jarruilla. Heillä oli myös kattoluukku, metalliseokset, sumuvalot, keskuslukitus ja ilmastointi sekä S38-moottori. Tuotettiin noin 722 000 kappaletta.

518 myytiin vain pienessä osassa Eurooppaa neljän sylinterisen moottorin ja kaasuttimen avulla. Se pystyi saavuttamaan jopa 164 km tunnissa.

518i myytiin pääasiassa Japanissa, mutta myös joissakin Euroopan osissa, jossa oli nelisylinterinen moottori, ruiskutettu polttoaine, joka pystyi saavuttamaan jopa 175 km tunnissa.

520i oli pienimmillä kuuden sylinterisillä moottoreilla, jotka pystyivät saavuttamaan jopa 190 km tunnissa.

525e käynnistettiin 2,7 litran 6-sylinterillä M20-bensiinillä, noin 118 hv. Sitä pidettiin kaupallisena versiona. Ilman katalysaattoria voitaisiin saavuttaa nopeus 190 km tunnissa.

525i myytiin Euroopassa vain 2,5 litran 6-sylinterisellä moottorilla, joka pystyi saavuttamaan jopa 201 km tunnissa.

528i oli yksi nopeimmista versioista, joka pystyi saavuttamaan jopa 215 km tunnissa.

533i lanseerattiin Pohjois-Amerikassa ja Japanissa.

535i otettiin käyttöön vuonna 1984 samalla kuuden sylinterin voimansiirrolla kuin M535i, joka pystyi saavuttamaan jopa 225 km tunnissa.

 

M535i oli 535i: n voimansiirrolla, jossa oli M-Technic-jousitus ja ainutlaatuiset runkopaneelit ja pyörä. Se pystyi saavuttamaan jopa 230 km tunnissa.

 

524td oli ensimmäinen BMW: n vuonna 1982 valmistama dieselauto, joka oli valmis saavuttamaan jopa 180 km tunnissa huippunopeuden.

Classic-osat ja klassiset auton varaosat BMW E28:

  • Tarvikkeet BMW E28
  • Ilmastointi BMW E28
  • Korin osat BMW E28
  • Jarrut BMW E28
  • Kaapelit BMW E28
  • Alusta BMW E28
  • Jäähdytys BMW E28
  • Sähköinen BMW E28
  • Moottori BMW E28
  • BMW E28 pakoputket
  • Ulkopuoli BMW E28
  • Suodattimet BMW E28
  • Vaihteisto BMW E28
  • Lämmitys BMW E28
  • Hydrauliikka BMW E28
  • Sisustus BMW E28
  • Valaistus BMW E28
  • Releet BMW E28
  • Ohjausosat BMW E28
  • Jousitus BMW E28
  • Vaihteisto BMW E28

Tuotteet / tuoteryhmät

Kiihdytyskaapeli - Ilmastointi - Ilmansuodatin - Laturi - Akseli - Vyöt - Korin osat - Bowden-kaapeli - Jarrusatula - Jarrulevy - Jarrurumpu - Jarrupalat - Jarrujalkineet - Jarrut - Puskuri - Kaapelit - Kaasutin - Katalysaattori - Kytkinvaijeri - Jäähdytys - Sylinterilohko - Sylinterikansi - Vetoakseli - Pölylevy - Sähköpuhallin - Sähköosat - Moottori - Moottorin anturi - Pakokaasujärjestelmä - Ulompi - Suodatin - Asennusosat - Joustoputki - Polttoainesuodatin - Polttoainesäiliön irrotuskaapeli - Sulake Laatikko - Tiiviste - Vaihdelaatikko - Vaihdevaihteisto - Ritilä - Käsijarruvipu - Käsijarrun kaapeli - Lämmönvaihdin - Lämmitin - Lämpökaapeli - Hupun kaapeli - Äänitorvi - Hyllykotelo - Hydraulisuodatin - Sytytyspuola - Sytytyskytkin - Sisäosat - Sisustus Suodatin - Lamppu - Lukko-ovi - Pääsylinteri - Peili - Öljynsuodatin - Öljyosat - Poljin - Paineensäädin - Kumityyny - Turvavyö - Anturi - Iskunvaimennin - Nopeusmittarin kaapeli - Urheilu Pakokaasu - Käynnistin - Ohjaus - Kattoluukku - Jousitus - Sw itch - Hammashihna - Vaihteisto - Turboahdin - Aluslevy - Pyöränlaakeri - Pyörän sylinteri - Lasinnostin - Lasinnostin - Pyyhin

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}