Classic-osat Audi

Audi on saksalainen autonvalmistaja luksusautoille. Heillä on yksitoista tuotantolaitosta yhdeksässä maassa maailmanlaajuisesti. Se perustettiin vuonna 1910 Saksassa. Yrityksen perusti Auto Unionin perustaminen vuonna 1932, jonka Volkswagen myöhemmin hankki Daimler Benzilta. Auto Union sulautettiin sitten vuonna 1969 NSU-moottoriin, ja siitä lähtien sitä kutsutaan Audiksi. Tänään se on yksi maailman myydyimmistä luksusautojen tuotemerkeistä. Yhtiö työllistää maailmanlaajuisesti noin 91 000 henkilöä ja osallistuu vuosittain noin 1 880 000 ajoneuvon tuotantoon. Audin omistaa Volkswagen-konserni 99,64%. Wanderer perustettiin vuonna 1885 ja siitä tuli myöhemmin Audi AG: n sivuliike. Vuonna 1899 Horch A. Horch & Cie perustettiin ja 1904 August Horch & Cie. Moottoriajoneuvoteollisuus AG. Vuonna 1909 perustin August Horch Automobilwerke GmbH: n, kun olin lähtenyt edellisestä. Hänet haettiin tavaramerkkioikeudesta ja hänen oli muutettava nimeään. Franz Fikentscherin poika piti läheisen liikekaverinsa tapaamisessa ajatusta siitä, että nimen merkitys voidaan säilyttää, mutta muuttuu toiselle kielelle. Sitten yhtiö otti nimen Audi, joka tarkoittaa "kuulla" latinaksi. Vuonna 1910 tuomioistuimen hyväksynnän jälkeen ensimmäinen Audi tuotti - Audi Type A Sport Phaeton, jossa oli 10 ja 22 hv. Samana vuonna otettiin käyttöön B-tyyppi. Tyyppiä A käytettiin 2612 cm3: n 4-moottorilla ja sen jälkeen päivitettiin arvoon 3564 cm3, 4680 cm3 ja 5720 cm3. Autot olivat suosittuja ja onnistuneita kilpailussa. Vuonna 1921 yhtiö oli ensimmäinen saksalainen tuottaja teollisuudessa tuottamaan vasemmanpuoleista ajoneuvoa, joka lisäsi tällaisten ajoneuvojen kysyntää. Vuonna 1924 otettiin käyttöön ensimmäinen kuusisylinterinen tyyppi M, jossa oli 4655 cm3. Vuonna 1928 DKW: n omistaja osti suurimman osan Audiwerke AG: n osakkeista ja jäljellä olevista Rickenbackerin osakkeista. Vuonna 1929 valmistettiin Audi Dresdenin ja Zwickaun moottorit. Samana vuonna valmistettiin neljä- ja kuuden sylinterin versiot Peugeot-moottorilla. Vuonna 1932 Audi teki yhteistyötä Wandererin, Horchin ja DKW: n kanssa Auto Union AG Chemnitzin muodostamiseksi. Samana vuonna esiteltiin ensimmäinen auto, jossa Audi Frontin kuuden sylinterisen moottorin etupyöräveto oli. Logo on luotu edustamaan näitä neljää tuotemerkkiä ja se on kehitetty ennen toista maailmansotaa. Tuolloin sitä käytettiin vain kilpa-autoissa. Tuolloin myytiin vain muutama Audi, koska trendi oli pienille autoille. Vuonna 1939 Audi-ajoneuvot lopetettiin yli kaksi vuosikymmentä. Vuonna 1945 Neuvostoliitto otti tehtaat ja varat käyttöön. Sen vuoksi Chemnitzin ja Auto Union AG: n Auto Union AG poistettiin vuonna 1948. Vain pieni osa jäi nimellä Automobilwerk Zwickau.

Tuotanto siirrettiin Baijeriin, ja sodanjälkeiset mallit käynnistettiin uudelleen nimellä IFA F9 ja IFA F8. Tehdas myönnettiin uudelleen Baijerin valtionhallinnon ja Marshall Plan -tuen avulla. Samoja ajoneuvoja, joissa on kaksitahtimoottorit ja etuveto, tuotettiin edelleen. Lisäksi esiteltiin moottoripyörä ja pakettiauto. Kymmenen vuotta myöhemmin sijoittaja houkutteli sponsoroimaan autotehtaan rakentamista. Vuonna 1958 Daimler Benz otti 87% Auto Unionista. Loput 13% otettiin vuonna 1959. Päätös tehtiin kannattamattomuuden vuoksi. Vuonna 1964 VW osti 50% yhtiöstä, joka antoi sille monia tuotanto-oikeuksia ja oikeuksia Ingolstadtin tehtaalle. Vuonna 1965 Audi palautetaan tuotantoon uudella omistuksella. Mercedes Benz on ottanut haltuunsa Düsseldorfin tehtaan. Noin vuosi myöhemmin VW otti koko tehtaan Ingolstadtissa. Nelitahtimoottoreiden kysyntä oli korkeampi; Siksi päätettiin ottaa käyttöön F103. Sillä oli myös kasvojenkohotus. Mallin nimi muuttui VW: ltä Super 90, Audi 80, 60 ja 75, suorituskyvystä riippuen. Ne myytiin vuoteen 1972 asti. VW kieltää DKW: n kehittämisen. Tuolloin Auto Union kehitti salaa Audi 100: ta. Kun Nordhoff esitettiin, Nordhoff oli erittäin vaikuttunut ja laittoi auton tuotantoon vuonna 1968. Ensimmäistä sukupolvea kutsuttiin Audi 80: ksi vuonna 1972. Vuonna 1969 Auto Unionin ja NSU: n yhteistyö perustettiin. Neckarsulm-tehdasta käytetään nyt korkean suorituskyvyn ajoneuvojen valmistukseen. Vuonna 1974 esiteltiin Audi 50, joka nimettiin myöhemmin nimellä Volkswagen Polo ja joka oli erittäin onnistunut versio. Audi 100 ja Audi 80 olivat sitten myydyimmät autot. Vuonna 1976 tuotanto siirrettiin Neckarsulmiin. Vuonna 1980 päivitetty versio Audi Quattrosta, jossa oli neliveto ja keskiöero, esiteltiin turbo-kupeena.

Vuonna 1985 yrityksen nimi muutettiin Audi AG: ksi. Vuonna 1986 otettiin käyttöön Audi 80, joka saavutti paljon myyntiä huolimatta alhaisesta suorituskyvystä. Vuonna 1987 Audi esitteli Audi 90: n. Audi aloitti 1990-luvulla samoilla markkinoilla BMW ja Mercedes, aluksi Audi V8: lla. Vuonna 1992 Audi 80: een asennettiin 2,8 litraa V6: ta. Liikevaihto laski Audi 5000: n takia. Onnettomasta kiihtyvyydestä oli monia valituksia, joita syytettiin jopa kuuden henkilön ja 700 onnettomuuden kuolemasta. Myöhemmin tuomioistuimessa tutkimuksissa todettiin, että se oli virhe kuljettajille. Kuitenkin hyväksyttiin, että sillä oli jotain tekemistä autojen kanssa. Laite on asetettu vaatimaan jarrutusta ennen parkkimoodin vaihtamista. Polkimien välinen etäisyys on myös lisääntynyt, jotta väärä poljin ei painu. Myynti laski kuitenkin noin viisi kertaa ja pysyi alhaisena usean vuoden ajan. Vuonna 1999 otettiin käyttöön Audi A2, mutta sitä arvosteltiin korkealla hinnalla ja se ei ollut suuri menestys, ja se lopetettiin vuonna 2005.

2000-luvulla myynti kasvoi merkittävästi. Siitä tuli Kiinan hallituksen suosituin tuotemerkki. Vuonna 2009 tämä oli VW: lle suurin voitto, kun taas useimmat muut yksityiset merkit aiheuttivat tappioita. Vuosi 2011 oli ennätysvuosi Audi A3: lle ja A7: lle Yhdysvaltain markkinoilla. Vuonna 2015 osoitettiin, että yli 2 miljoonaa autoa oli hyväksyttävän tason yläpuolella. Tutkimus- ja kehitystoiminnan johtaja keskeytettiin ja toimitusjohtaja pidätettiin vuonna 2018. Heillä oli noin yhdeksän kertaa korkeammat päästörajat, mutta niitä ei havaittu asennetun manipuloivan laitteen vuoksi. Yhtiö aikoo sijoittaa noin 16 miljardia dollaria itsekulkeviin autoihin tulevaisuudessa. Audi tuottaa myös 100% sinkittyjä autoja ja kaikki alumiiniautoja. Audi-autot ovat jo menestyneet monissa kisoissa, voittaneet ensimmäisen ja toisen sijan useita kertoja. Mallit on myös nimetty F103: ksi, tyypiksi 80, tyypiksi 82/33, tyypiksi 81, tyypiksi 85, tyypiksi 89, tyypiksi 89Q, tyypiksi 8B, tyypiksi 8C ja tyypiksi 8G.

 

 

Varaosat Audi-mallit:

  • Varaosat Audi F103
  • Varaosat Audi 50
  • Varaosat Audi 60
  • Varaosat Audi 75
  • Varaosat Audi 80
  • Varaosat Audi 80 B1
  • Varaosat Audi 80 B2
  • Varaosat Audi 80 B3
  • Varaosat Audi 80 B4
  • Varaosat Audi 90
  • Varaosat Audi 90 B2
  • Varaosat Audi 90 B3
  • Varaosat Audi 90 Type 81
  • Varaosat Audi 90 Type 85
  • Varaosat Audi 90 Type 89
  • Varaosat Audi 100
  • Varaosat Audi 100 C1
  • Varaosat Audi 100 C1 F104
  • Varaosat Audi 100 C2
  • Varaosat Audi 100 C3
  • Varaosat Audi 100 C4
  • Varaosat Audi 200
  • Varaosat Audi 200 Type 43
  • Varaosat Audi 200 Type 44
  • Varaosat Audi 200 C2
  • Varaosat Audi 200 C3
  • Varaosat Audi Quattro
  • Varaosat Audi Coupe
  • Varaosat Audi Cabriolet
  • Varaosat Audi V8
  • Varaosat Audi Glas GT

Classic-osat ja klassiset auton varaosat Audi:

  • Audi-tarvikkeet
  • Ilmastointi Audi
  • Korin osat Audi
  • Audi Brakes
  • Audi-kaapelit
  • Audin runko
  • Audin jäähdytys
  • Sähköinen Audi
  • Moottori Audi
  • Audi Exhausts
  • Audin ulkopuoli
  • Audi-suodattimet
  • Audi vaihteisto
  • Lämmitys Audi
  • Hydrauliikka Audi
  • Audin sisustus
  • Audi Lighting
  • Releet Audi
  • Ohjausosat Audi
  • Audi-jousitus
  • Audi-lähetys

Tuotteet / tuoteryhmät

Kiihdytyskaapeli - Ilmastointi - Ilmansuodatin - Laturi - Akseli - Vyöt - Korin osat - Bowden-kaapeli - Jarrusatula - Jarrulevy - Jarrurumpu - Jarrupalat - Jarrujalkineet - Jarrut - Puskuri - Kaapelit - Kaasutin - Katalysaattori - Kytkinvaijeri - Jäähdytys - Sylinterilohko - Sylinterikansi - Vetoakseli - Pölylevy - Sähköpuhallin - Sähköosat - Moottori - Moottorin anturi - Pakokaasujärjestelmä - Ulompi - Suodatin - Asennusosat - Joustoputki - Polttoainesuodatin - Polttoainesäiliön irrotuskaapeli - Sulake Laatikko - Tiiviste - Vaihdelaatikko - Vaihdevaihteisto - Ritilä - Käsijarruvipu - Käsijarrun kaapeli - Lämmönvaihdin - Lämmitin - Lämpökaapeli - Hupun kaapeli - Äänitorvi - Hyllykotelo - Hydraulisuodatin - Sytytyspuola - Sytytyskytkin - Sisäosat - Sisustus Suodatin - Lamppu - Lukko-ovi - Pääsylinteri - Peili - Öljynsuodatin - Öljyosat - Poljin - Paineensäädin - Kumityyny - Turvavyö - Anturi - Iskunvaimennin - Nopeusmittarin kaapeli - Urheilu Pakokaasu - Käynnistin - Ohjaus - Kattoluukku - Jousitus - Sw itch - Hammashihna - Vaihteisto - Turboahdin - Aluslevy - Pyöränlaakeri - Pyörän sylinteri - Lasinnostin - Lasinnostin - Pyyhin

CPP Worldwide

CPP toimittaa maailmanlaajuisesti ja meillä on omistettu verkkosivusto useille maille:

Classic Parts Audi Saksa: Classic Parts Audi

Classic Parts Audi Denmark: Reservedele Audi

Classic Parts Audi France: Ohjauspyörät Audi

 

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}